Gevraagd: scheidsrechters voor jong en oud………

17 september, 2019

Jullie zullen het waarschijnlijk vorige week ook al gezien hebben maar we hebben grote moeite om alle elftallen van een scheidsrechter te voorzien. Bij de wedstrijden t/m de JO11 kan dit nog worden opgevangen door welwillende ouders en/of leiders, maar zodra men gaat spelen op een heel veld is een “echte” scheidsrechter wel gevraagd.

Afgelopen seizoen zijn een aantal clubscheidsrechters gestopt, op dit moment zijn er hier en daar wat blessures maar wat dit seizoen ook gaat meespelen is dat vanuit de KNVB bij lange na niet altijd meer scheidsrechters worden toegewezen voor de Argon teams die op een hoger niveau spelen.

Dit betekent dat we met minder scheidsrechters meer wedstrijden moeten gaan indelen en, u zult gemerkt hebben: dat gaat niet altijd lukken.

We kunnen nu eenmaal geen ijzer met handen breken en vragen u dan ook om vooraf de website goed in te gaten te houden of er wel of geen scheidsrechter is toegewezen. Is er geen scheidsrechter toegewezen dan vragen wij u om hier een oplossing voor te vinden, heel triest allemaal maar het is helaas een voldongen feit.

Als oplossing wil Argon bieden: indien er ouders/verzorgers/voetballers zijn die graag een opleiding tot scheidsrechter willen volgen bij de KNVB, dan willen wij deze in de gelegenheid stellen om bij voldoende animo deze cursus te volgen op het sportpark van de SV Argon.

Belangstellenden voor een dergelijke cursus kunnen zich melden bij veldvoetbal@svargon.nl

Gerard Konincks
Indeling scheidsrechters