Kunstgras en sneeuw: slechte combinatie

16 januari, 2021

Een ieder die weleens een rondje wandelt (en dat zijn er veel in de huidige tijd, hebben we gemerkt) heeft kunnen zien dat vele jeugdigen graag gebruik maken van de kunstgrasvelden van ons complex, ook op momenten dat er geen clubactiviteiten zijn. Vervelend, vooral om dat ook vaak gesleept wordt met spullen van de club, maar tot op zekere hoogte wordt het gedoogd, het alternatief is in de praktijk gewoon niet uitvoerbaar omdat er geen parkwachters zijn die de hele dag op het complex kunnen letten.

Maar nu staat er volgens de weersverwachtingen sneeuwval op het programma en dat maakt het betreden van de velden toch veel en veel vervelender! Als de sneeuw wordt vast getrapt, duurt het veel langer eer het weer verdwenen is, en als er grote sneeuwballen gerold worden komen er na de dooi op allerlei plekken hoopjes te liggen van de korrels, waarmee de mat is ingestrooid.

Vandaar dat we deze keer niet een vriendelijk verzoek doen, maar een dwingend verbod: kom niet op de kunstgrasvelden als er sneeuw ligt!! Daarom ook een (wel vriendelijk) verzoek aan ouders en opvoeders om hen kinderen duidelijk te maken, dat onder dergelijke omstandigheden op de velden rondlopen voor uiterst vervelende schade kan zorgen.

We hopen echt op de medewerking van een ieder, ook op sociale controle: ziet u of zie jij dat er personen op het veld lopen terwijl er sneeuw ligt, maak op een correcte wijze duidelijk dat we daar met z’n allen niet op zitten te wachten. Bij voorbaat dank!!