Veldvoetbal

De grootste afdeling binnen de sportvereniging Argon betreft het veldvoetbal, dat bij Argon vanaf het seizoen 2017/2018 uitsluitend nog op zaterdag wordt gespeeld. Veel aandacht is gericht op het eerste elftal dat uitkomt in de 1e klasse, terwijl het tweede team uitkomt in de reserve hoofdklas. Daarnaast is er een aantal teams dat graag in een door hen gewenste samenstelling speelt, zowel prestatiegericht als recreatief. In het seizoen 2018/2019 spelen zes seniorenelftallen in de zogenoemde A-categorie, de resterende vijf teams in de B-categorie.

De grootste groep voetballers van Argon valt in de categorie jeugd, een zeer groot aantal teams neemt deel aan de competite, waarbij de selectieteams van de junioren Onder 19 en Oncder 17 op Landelijk Divisie niveau spelen. De jeugdopleiding is er op gericht om zo veel mogelijk eigen spelers op een dergelijk niveau af te leveren, dat ze aan kunnen sluiten bij de seniorenselectie. Daarnaast is er natuurlijk een groot aantal teams, dat meer op recreatie gericht is, maar ook voor hen zijn er alle mogelijkheden om hun favoriete sport bij Argon te bedrijven.

De Veldvoetbal afdeling van Argon zorgt ervoor dat datgene geregeld wordt om het voetballen en trainen mogelijk te maken. Daarvoor zijn er 2 soorten vrijwilligersfuncties binnen Veldvoetbal: de wedstrijdsecretaris en de coördinator. Voor diverse leeftijdscategorieën is er 1 van elk. De wedstrijdsecretaris heeft tot taak het voetbal programma te regelen. Gedurende de competitie stelt de KNVB het programma op, echter als er voor een team geen wedstrijden ingepland staan, probeert de wedstrijdsecretaris indien gewenst een vriendschappelijke wedstrijd te organiseren. Hij / zij doet dit voor alle teams zowel selectie als niet-selectie teams.

De Veldvoetbal coördinator houdt zich met name bezig met de niet-selectie elftallen. Voor deze teams stelt hij / zij de teamindeling samen. Ook zorgt de coördinator voor de juiste toe- en uitrusting van teams. Hij / zij onderhoudt hiervoor contact met de leiders en zorgt ervoor dat de ontbrekende spullen aangevuld worden.

Het wedstrijdsecretariaat en de Veldvoetbal coördinatie zijn niet de enige 2 taken. Een andere taak betreft de scheidsrechters, want bij iedere wedstrijd hoort een scheidsrechter. Tenslotte dienen de materialen en tenues die aanvulling vergen, besteld te worden bij de leverancier.

Functie   Contact

Bestuurslid veldvoetbal