Zaalvoetbal

In 1974 werd de zaalvoetbalafdeling opgericht. Omdat in Mijdrecht geen sporthal beschikbaar was, werd sporthal De Scheg in Uithoorn de eerste thuishaven van Argon. Indeling in de afdeling Amsterdam was hiervan het gevolg. Uitwedstrijden werden soms op bijzondere locaties gespeeld onder meer op een betonnen veld in een oude hangar op Schiphol en in de Oude RAI in Amsterdam, waar splinters en spijkers uit de houten vloer staken. Legendarisch was de allereerste zaalvoetbalwedstrijd van Argon, een achttal pioniers gingen - in de veronderstelling een vriendschappelijk potje te spelen en niet gehinderd door enige kennis van het spelletje - naar Amsterdam om bijna tegen middernacht FC Baardse te bestrijden. Na de wedstrijd bleek dat het 3-3 gelijkspel het eerste competitiepunt had opgeleverd.

Na enige jaren kreeg Mijdrecht een eigen sporthal en werd Twistvlied de thuishal. Na onderhandelingen op het hoogste niveau (KNVB Zeist) ging de zaalvoetbalafdeling over naar de afdeling Utrecht. Het eerste team speelde inmiddels bij de top van het district, bij de tegenstanders waren spelers als Leo van Veen, Harry van de Ham en Rob de Wit te bewonderen. Een bijzondere zaalvoetballer bij Argon was Leo van Kampen, mede door hem werden thuiswedstrijden afgewerkt voor volle tribunes. In de loop van de jaren kwamen er steeds meer teams bij, waaronder ook een damesteam. De brand, die sporthal Twistvlied ten gronde richtte, bleek echter fataal, want door het ontbreken van een thuishal werd de belangstelling steeds minder. Omdat herbouw lang uitbleef, werd besloten om voorlopig met het zaalvoetballen te stoppen. Na de bouw van sporthal De Phoenix is weer een start gemaakt met de sport.

De vastgestelde wedstrijden kunt u via de pagina "programma" bekijken.