JO17-1 dwingt promotie af naar de 7e divisie!

18 december, 2023

De JO17-1 is erin geslaagd om te promoveren naar de 7e divisie! Onder de bezielende leiding van de trainers Angelo Droogh en Dobias van Rossum, ondersteund door de leiders Marco Bakker en René Aarsman, zijn er van de 17 wedstrijden maar liefst twaalf wedstrijden gewonnen, vier gelijkgespeeld en één verloren.

Met hun professionaliteit, enthousiasme en variatie in trainingen hebben de trainers deze jongens een hoop bagage meegegeven wat zich heeft geresulteerd in een enorme werklust, hoogstandjes en goed voetbal. Vanaf de start van het seizoen zijn er diverse oefenwedstrijden gespeeld tegen divisie teams, waar Argon er telkens met de winst vandoor ging. De 1e fase (bekercompetitie) met enkele malen een gelijkspel en winst heeft geresulteerd in een 2e plaats. Maar…… het uiteindelijke doel was om in de 3e fase promotie naar de 7e divisie te bereiken. Met nieuwe gesponsorde trainingstenues en trainingspakken werd er voortvarend gestart, met als resultaat twee ruime overwinningen. Helaas door diverse blessures werd de reservebank erg leeg en werd er veel gevraagd van het doorzettingsvermogen van de jongens. Na een verliespartij tegen de grote concurrent VVIJ, was het vooral zaak om winstpunten te blijven pakken om aansluiting te houden.

De vier beste nummers twee (totaal 7 poules) zouden immers (mee) promoveren naar de 7e divisie. In de voorlaatste wedstrijd ging concurrent VVIJ verrassend onderuit en stond Argon precies gelijk in punten én in doelsaldo. Na een flinke winst van de concurrent in de laatste wedstrijd zou Argon met maar liefst acht doelpunten verschil moeten winnen tegen SCH’44. Voorafgaand aan deze laatste wedstrijd begon de zaterdag met een heerlijk ontbijt voor het gehele team en staf. Na een prachtige opkomst, onder leiding van de speaker Marco Bakker werd er op het hoofdveld begonnen. Na enkele minuten stond het  al 2-0, waarbij het geloof er echt was om flink uit te halen. Na deze hectiek werd het voetbal wat rustiger en na diverse mogelijkheden viel het rustsignaal. In de tweede helft viel de 3-0, maar na een matige periode kwam SCH’44 toch terug tot 3-2. Met een zucht van verlichting viel het laatste fluitsignaal en was de winst binnen. Promotie was een feit!

Met nog een teamuitje in aantocht bij The Beach in Aalsmeer en een onderling zaalvoetbaltoernooi zal er even worden gerust om vervolgens met groot enthousiasme aan te vangen met de competitie in de 7e divisie. Tot na de winterstop!

Staf en spelers JO17-1