Even voorstellen: HJO Hans van Elden

02 maart, 2024

Mij is gevraagd iets over mijzelf te vertellen en de plannen voor de komende maanden met u te delen.

Mijn naam is Hans van Elden, vrijwel mijn hele leven actief binnen de voetbalsport en onderwijs. Dankzij deze combinatie heb ik van mijn hobby mijn beroep kunnen maken en kan daarbij terugkijken op vele mooie momenten als speler, trainer/coach, Hoofd opleidingen, Technisch directeur en docent bij zowel de KNVB als de HAN.

Begonnen als jong ventje bij FC Wageningen (BVO), vier interlands voor oranje O16 mogen spelen tegen Duitsland en Engeland, op mijn 18de jaar een eerste contract mogen tekenen bij Vitesse, een aantal jaren actief geweest op het hoogste amateurniveau bij clubs als GVVV, Rheden en Bennekom.

Lang geleden bij Vitesse begonnen als jeugdtrainer van de F-jes en E-tjes, mijn diploma UEFA A gehaald bij de KNVB. Na het behalen van mijn diploma KNVB Docent en Internationaal Docent werd ik gevraagd als docent van de KNVB voor ex-profs, welke cursus ik van 1998 tot 2011 heb mogen geven. Uitgezonden door de KNVB voor cursussen in Hong Kong en Quangzou (China) in 1999.

Naast deze mooie uitdagingen binnen de voetbalsport ook mijn studie Pedagogiek en Onderwijskundig Management afgerond en jarenlang een baan in het onderwijs gecombineerd met de functie als trainer /coach bij verschillende clubs in Nederland, waaronder Unitas Gorinchem, GVVV en TEC.

In april 2011 werd ik benaderd voor een job als Directeur van de Curacao Soccer Academy, een nieuw op te zetten voetbal academie voor talentvolle jongeren, waarbij ik de verantwoordelijkheid kreeg voor alle Nationale Jeugdteams. Deze job heb ik bij 5 jaar mogen vervullen en vele landen in Zuid- en Midden-Amerika en het Caraïbisch gebied mogen bezoeken voor wedstrijden en toernooien.

Na terugkomst in Nederland in 2016 mijn werk bij de KNVB weer opgepakt, evenals een aantal kortdurende “klussen” in het onderwijs.

Via de Dutch Lions Capitalgroup actief geweest in Florida (2017), Dayton (2018) en Cincinnati (2019). Kortdurend (2 jaar actief geweest als TD bij JSV Nieuwegein en afgelopen jaar als HJO bij Alphense Boys.

Nu officieel gepensioneerd en tot juni van dit jaar nog actief als docent VC3-jeugd bij de HAN.

En nu in Mijdrecht bij SV Argon, waar verschillende groepen druk bezig zijn geweest met het schrijven van beleidsplannen en hoe te komen tot uitvoering hiervan. In de komende weken willen wij met een drietal trainers een pilot starten met betrekking tot het hanteren en trainbaar maken van zogenaamde opgestelde spelprincipes, zodat wij goed voorbereid en met vol enthousiasme met deze nieuwe werkwijze kunnen starten.

Mogelijk zie ik u op 20 maart om kennis te maken en eventuele vragen van u te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Hans van Elden