ARGON JO9-1 mini-toernooi een groot succes

24 maart, 2024

Afgelopen zaterdagochtend vond het Argon JO9-1 mini-toernooi plaats. Een toernooi georganiseerd in het kader van een schoolopdracht van een van de Argon jeugdtrainers. Prima weer, sportieve strijd en veel enthousiasme bleken de ideale ingrediënten voor een prachtige voetbalochtend! Zes JO9 teams uit de regio speelden tegen elkaar in korte wedstrijdjes van 10 minuten. Na vijf wedstrijdjes werd bepaald wie tegen elkaar moest spelen om de 1e/2e, 3e/4e en 5e/6e plaats.

Argon begon de eerste wedstrijd tegen competitiegenoot Hertha. Waar eerder dit jaar nog twee keer gewonnen werd, lukte dat nu net niet. Een ongelukkige 1-0 kwamen de jongens niet meer te boven waar een gelijkspel op z’n minst verdiend was geweest. Daarna begon het te lopen bij Argon. Tegen VVC, AMVJ en RKDES werd 3 keer op rij gewonnen en dit gebeurde ook nog eens met goed voetbal! Mooie aanvallen en doelpunten, maar ook goede verdedigende acties en reddingen van de keeper. De laatste poulewedstrijd tegen ASV Arsenal had als inzet een finaleplaats. Twee snelle tegengoals kwam Argon helaas niet meer te boven, de finale werd op doelsaldo gemist… Maar er was nog genoeg om voor te strijden, de wedstrijd om de 3e/4e plaats tegen RKDES. De jongens gaven nog een keer alles en met een knappe 2-0 werd de derde plaats veilig gesteld! Al met al, een prima resultaat en een mooie beker voelde als een hoofdprijs.

De finale ging uiteindelijk tussen Hertha en ASV Arsenal. In een spannende wedstrijd werd niet gescoord en penalty’s moesten bepalen wie de toernooiwinnaar werd. Waar de penalty’s er wekelijks na de wedstrijd makkelijk invliegen, bleek de spanning van een finale toch een rol te spelen. Menig penalty werd gemist. ASV Arsenal scoorde uiteindelijk de winnende penalty en mocht zich de terechte toernooiwinnaar noemen.

Alles overziend kan de organisatie terugkijken op een zeer succesvol en sportief toernooi! Dit smaakt naar meer, wellicht dat met vereende krachten er volgend jaar een wat groter jeugdtoernooi georganiseerd kan worden.

Voor meer foto's: klik hier.