Koekenbakkers in actie

24 april, 2024

Zaterdag 20 april stonden de spelers van Argon JO10-1 klaar met zelfgemaakte koekjes en cup cakes om geld te verdienen voor hun voetbalreis naar Tsjechië. In de periode van 14-16 juni gaan deze toppers namelijk een reis maken naar Tsjechië om daar een wedstrijd te spelen tegen SK Studenec JO10. Wat begon als een vraag naar informatie over hoe er getraind wordt in Nederland, is uitgegroeid tot een voetbalreis waarbij er getraind gaat worden met en een wedstrijd gespeeld wordt tegen SK Studenec. Studenec ligt vlakbij de plaats waar Walraven uit Mijdrecht een vestiging heeft, waarmee Walraven de verbindende factor is tussen deze twee clubs.

Om de reis mogelijk te maken is er flink wat geld nodig. Daarom zijn de jongens bezig om op verschillende manieren geld binnen te halen, waarbij het koekjes verkopen één van de acties is die de jongens doen.

Voor afgelopen zaterdag waren er meer dan 50 cup cakes en ongeveer 250 koekjes gebakken, professioneel ingepakt en alles na ongeveer twee uur al uitverkocht! Wat een enorm succes. De voorbereidingen begonnen al een week eerder, waarbij er zelfs een soort coördinator koekjes bakken is opgestaan om e.e.a. te regelen. Het mooie aan dit doen is niet alleen dat het geld oplevert voor de voetbalreis, het is ook goed voor de teamspirit. Niet alleen voor de jongens, maar ook voor de ouders onderling!

Denkt u nu bij uzelf, ik vind dit zo’n leuk initiatief: doneren of sponsoren mag altijd! Graag ????
En heeft u de koekjes deze keer gemist, we zijn van plan om binnenkort weer een (vergelijkbare) actie te ondernemen. Wees er dan snel bij.

Argon JO10-1