Voetbalbeleidsplan 2023-2028

13 mei, 2024

Samen strijdlustig, niemand buitenspel. In die woorden is het nieuwe voetbalbeleid van SV Argon samen te vatten. Vol plezier en passie wordt de komende jaren gewerkt aan een fantastisch doel: het worden van hét Regionaal Opleidingsinstituut van de KNVB voor De Ronde Venen.

Zo lang mogelijk, zo breed mogelijk opleiden
Bij de jeugdopleiding van SV Argon staat talentontwikkeling centraal; ieder individu moet de mogelijkheid krijgen zich te ontwikkelen op zijn/haar eigen niveau als voetballer volgens het KNVB principe ‘Zo lang mogelijk, zo breed mogelijk opleiden’. Dat betekent dat alle kinderen uit een bepaalde leeftijdsgroep samen trainen. Zo kunnen alle kinderen van en met elkaar leren. De trainingen worden begeleid door een hoofdtrainer met een assistent en een aantal vrijwilligers. Alle trainers staan onder leiding van de Hoofd Jeugdopleiding. Dit zal gebeuren aan de hand van het ontwikkelde Voetbal Technisch leerplan, waarin per leeftijdscategorie passende richtlijnen zijn verwerkt voor trainingen, wedstrijden en ontwikkelgesprekken In het seizoen 2024/25 zullen we hier een start mee gaan maken.

Ambities
Het realiseren van de status Regionaal Opleidingsinstituut van de KNVB waarborgt dat er een kwaliteitsvolle voetbalopleiding wordt aangeboden aan alle jeugdleden op zijn/haar eigen niveau en dat alle randvoorwaarden om dit mogelijk te maken op orde zijn (denk aan sportmedische ondersteuning, technisch kader, materiaal, faciliteiten). Daarnaast is het streven om jaarlijks minimaal twee spelers vanuit de jeugdopleiding door te laten stromen naar de zaterdag-1 selectie en dat binnen vijf jaar minimaal twee derde van de spelers uit dit eerste team in onze eigen Jeugdopleiding hebben gespeeld. Deze impuls maakt ons direct aantrekkelijker voor het betaald voetbal. Onze ambitie is dat jaarlijks minimaal vijf spelers worden uitgenodigd voor wedstrijden en trainingen in het betaald voetbal.

Sportief Argon
SV Argon wil een veilige vereniging zijn voor iedereen. Daarom zijn er voor zowel bestuursleden, trainers en begeleiders en sporters diverse gedragsregels opgesteld. Ook toeschouwers, ouders en supporters krijgen regels mee. Sportiviteit, discipline, respect, eerlijkheid en waardering staan in dit beleid centraal. Ook hier geldt: samen strijdlustig, niemand buitenspel.

Nieuwsgierig geworden? Schroom niet en laat je persoonlijk bijpraten door Abe of een andere collega van de TC.