Overzicht seizoen JO17-1

21 mei, 2024

De JO17-1 heeft de derde fase afgesloten met een mooie vierde plaats in de 7e divisie.
Voor de winterstop heeft de tweede plek in de hoofdklasse ervoor gezorgd dat promotie naar de 7e divisie werd bereikt en dus konden de krachten worden gemeten op een niveau hoger. Onder leiding van de staf Angelo Droogh, Dobias van Rossum, Marco Bakker en René Aarsman laten de boys elke speeldag met hun onuitputtend energieke enthousiasme prachtig voetbal zien.

Voorafgaand aan het laatste voetbalweekend maakten in theorie nog vijf teams aanspraak op de titel, waarbij onze boys één puntje van de bovenste twee teams stonden. Voor onze eigen wedstrijd werd bekend dat Reiger Boys (een van de bovenste twee teams) had gewonnen en dat betekende dat plek twee uiteindelijk het maximaal haalbare zou zijn voor onze boys.
Plek 2 maximaal? Ja, helaas wel……weliswaar doordat de arbitrage in drie wedstrijden helaas een negatieve hoofdrol heeft opgeëist door bizarre beslissingen. Maar ja, daar moet je het dan maar mee doen.

Met een temperatuur van 25 graden werd het een ‘warme’ ontmoeting tegen Roda ’23, waarbij winst voor Argon een tweede plek zou opleveren en bij verlies zakken de boys een plekje naar beneden op de ranglijst. De druk lag bij Roda ’23 vanwege het feit dat zij vandaag echt moesten winnen om de titel veilig te stellen. Een aantrekkelijke eerste helft volgde waarbij Sebas Kroon een mogelijkheid had op de 0-1, maar zijn inzet ging maar net naast de verkeerde kant van de paal. Met zo nu en dan wat schaarse mogelijkheden van Roda ’23, inclusief een bal op de lat (via de vingertoppen van Joppe) werd een 0-0 ruststand bereikt.

Na rust was de verwachting dat Roda ’23 vol in de aanval zou gaan om de drie punten veilig te stellen. Uiteindelijk kwam daar dan toch de goal van Roda ’23 in de 70e minuut. In de laatste minuten waren er toch nog kansen voor Argon om de stand gelijk te trekken. Eerst via Floris (redding keeper) en vervolgens nog een gevaarlijke ’bijna inkopper’ na een vrije trap. Helaas kwamen er geen mogelijkheden meer en zorgde het warme weer voor een toename van ’spierkramp’ voor beide teams, gevolgd door het laatste fluitsignaal.

Terugkijkend naar de statistieken van het afgelopen seizoen zijn er indrukwekkende cijfers te zien: Maar liefst 31 wedstrijden (incl. oefen) zijn er gespeeld, waarvan 21x winst, 5x gelijk, 5x verlies. 85 doelpunten voor en 27 doelpunten tegen, waarbij Argon in de 7e divisie de minste tegendoelpunten (10) heeft geïncasseerd. Deze mooie resultaten zijn te danken aan een zeer solide en ervaren achterhoede (Milan Aarsman, Mees de Boer, Jayden Moen, Rowan Spelt, Koen Verbrugge en Jay Schuurman) met daarvoor een enorm energiek en technisch middenveld (Sebas Kroon, Philip Wolvers, Maxime Donchenko, Lucca Jansen en Cas Bakker). Met in de voorhoede technische en snelle spelers (Alec Landsman, Floris Voorbij, Jesper Timmer en Marijn de Groot). En uiteraard als zeer belangrijke factor in de minimale tegengoals: onze ervaren en meevoetballende keeper Joppe Hesselink! Een hecht team waarbij uiteraard ook de ouders, opa’s en oma's zich enthousiast naast de velden laten horen én de ouders betrokken zijn bij diverse activiteiten binnen het team. Ontbijtjes in de kantine, voetvolley (The beach), zaalvoetbal en het bezoeken van een Ajax toernooi (Future Cup) zijn allemaal de revue gepasseerd. Dank aan de ouder(s) voor het vlaggen en wassen! En grote dank aan Hannon Transport en MeerHolding Rally voor het sponsoren van de training tenues en trainingspakken.

Er resteert nog een toernooi en als afsluiting een teamuitje Footgolf naar aanleiding van het mooie seizoen. Na een welverdiende zomervakantie zullen de boys zich gaan opmaken voor een seizoen in de JO19, aangezien de KNVB de JO18 competitie eruit heeft gehaald. Een pittige opgave, maar met het enorme enthousiasme en trainingen op hoog niveau van Angelo en Dobias zal het beste uit deze boys worden gehaald. Tot op de velden!