Protocol Samen Sportief vastgesteld

14 juni, 2024

In de laatste bestuursvergadering is het Protocol Samen Sportief vastgesteld. Argon staat voor een veilige en sportieve omgeving waar iedereen met plezier de sport kan beleven.

Hoewel voorkomen beter is dan genezen, het ‘gedoe’ kun je nooit uitsluiten. Daarom hebben we het protocol vastgesteld. In het protocol hebben we een aantal ‘spelregels’ vastgelegd hoe we bij Argon met elkaar willen omgaan. Dit noemen we de ‘Basiself’. Deze Basiself zijn in samenwerking met de leden tot stand gekomen. Op 16 april hebben we de leden uitgenodigd om mee te denken en te praten hierover. Een mooie avond, waaruit bleek dat we graag op een sportieve manier met elkaar willen sporten en dat we een club willen zijn voor iedereen. Kortom, waar niemand buitenspel staat! Op 24 juni gaan we met de trainers en begeleiders van de onderbouw in gesprek. Doel: hoe zorgen we ervoor dat iedereen bij Argon op een plezierige en sportieve manier meedoet.

We willen de spelregels actief onder de aandacht brengen, zodat ze van ons allemaal worden. We noemen dit ‘De Aftrap’. Alle jeugdteams worden aan het begin van het seizoen uitgenodigd om zo een goede start te maken met elkaar. De Basiself komen dan ook aan bod, om zo duidelijk te maken op welke wijze we graag samen willen sporten. Samen zijn we Argon. Een club waar je thuis voelt en niemand buitenspel staat.

Wil je meer weten? Je vindt het Protocol Samen Sportief en de Basiself elders op de website.