Geen vierde seizoen voor Ludo Pistorius

10 december, 2022

Ludo Pistorius is bezig aan zijn laatste seizoen als hoofdtrainer bij Argon. Ondanks de prima samenwerking met zijn staf en spelersgroep is, in goed overleg tussen Ludo en Argon, besloten om na dit seizoen niet met elkaar verder te gaan. Na een aantal gesprekken is gebleken dat er bij beide partijen twijfel is om er een vierde seizoen aan te plakken. Dit heeft ertoe geleid dat Ludo en Argon na dit seizoen uit elkaar gaan.

Drie seizoenen geleden nam Ludo het stokje over van Aart Jan van Boksel en we kunnen op het moment van schrijven rustig stellen dat onder leiding van de Ter Aarder er een jong, herkenbaar team is ontstaan. Er is een goede match tussen trainer en club gebleken. Hij heeft naar volle tevredenheid bij ons zijn werk verricht. Er hebben in deze periode veel jeugdspelers hun debuut gemaakt in Argon 1. Toch denken beide partijen dat het nu verstandig is dat er een nieuwe prikkel komt van een andere trainer om het team weer verder te laten ontwikkelen.

Wij hebben Ludo ervaren als een zeer sympathieke trainer en man van de club. Voor zijn inzet en de prettige samenwerking willen we hem bedanken. We wensen hem en zijn gezin, alle goeds, gezondheid en een sportieve toekomst toe.

Ludo heeft ons toegezegd, samen met zijn (medische)staf, alles op alles te zetten, om met het team in de tweede seizoenshelft goed voor de dag te komen. Ook wij hebben daar alle vertrouwen in. Het vertrek van Ludo Pistorius betekent dat de TC op zoek zal gaan naar een geschikte opvolger voor komend seizoen.

Namens het bestuur van Argon,

Ton Goedemoed