Noodoproep van de scheidsrechters coördinator.

16 maart, 2023

Beste Argonauten, als coördinator voor de scheidsrechters mag ik de taak uitvoeren om ervoor te zorgen dat we op wedstrijddagen voor ieder team een scheidsrechter hebben om het spel in goede banen te leiden, in de praktijk blijkt dat echter anders te zijn.

Iedere week lopen we weer tegen het probleem aan dat te weinig scheidsrechters zich melden voor de wedstrijden waardoor de teams dit zelf moeten doen, met grote ergernis als gevolg. Ik snap dan ook zeker de frustratie naar de coördinator toe, maar ik wil via deze noodkreet aangeven dat het niet allemaal vanzelf op te lossen is.

Iedere week proberen we met het scheidsrechtersteam wedstrijden in te vullen, maar om een of andere reden/oorzaak is de bereidheid om deze taak in te vullen minimaal. Via deze weg wil ik iedereen om aandacht vragen: hoe kunnen we dit probleem oplossen of minimaliseren.

Mocht je na het lezen van deze noodkreet denken: “Ik zou wel wat willen gaan doen als scheidsrechter”, weet dan in ieder geval dat het zeker niet wekelijks hoeft te zijn
Iedereen die voetbalt weet zelf hoe vervelend dit probleem is, probeer ook eens mee te denken over een oplossing in plaats van de onvrede uit te spreken. Dit geldt natuurlijk voor alle teams bij onze club.

Mocht je willen helpen om dit probleem uit de wereld te helpen en wil je meer weten, neem dan alstublieft even contact met me op.

Met sportieve groet,
Jan Burggraaf