Pilot jeugdscheidsrechters

16 april, 2023

Het is iedere week een bekend verhaal: er is een tekort aan scheidsrechters, veelal bij wedstrijden van jeugdteams.
Jongstleden zaterdag is begonnen met een pilot, waarbij in dit geval 7 spelers van JO15-1 de spelleiding op zich hebben genomen van wedstrijden in de leeftijdsgroepen van JO7 tot en met JO11 onder begeleiding van scheidsrechtercoördinator Jan Burggraaf en bestuurslid veldvoetbal Roel Langelaar.

Een aantal van deze spelers hebben ronduit positief gereageerd op deze ervaring, terwijl in de loop van zaterdag ook enkele leiders van teams zich met een bedankje bij de coördinator hebben gemeld, kortom iedereen was blij.

Het is de bedoeling om in de komende weken ook enkele andere teams in te schakelen bij deze pilot en zo een voedingsbodem te maken waar in het nieuwe seizoen mee verder gegaan kan worden en mogelijk wekelijks de spelleiding in handen gegeven kan worden van jonge Argonauten.

Hopelijk reageren veel spelers en leiders met hetzelfde enthousiasme als zaterdag het geval was.