Koninklijke onderscheiding

26 mei, 2023

Bij aanvang van de Bijzondere Algemene Leden Vergadering op donderdagavond 25 mei werden de aanwezigen verrast door de binnenkomst van burgemeester Maarten Divendal van de gemeente De Ronde Venen.

Gezien het feit dat hij zijn ambtsketen omhad stond er iets bijzonders te gebeuren en dat bleek inderdaad zo te zijn want oud-voorzitter Ton Goedemoed werd door hem in een warme toespraak in het zonnetje gezet en met een reden: aan het einde van die toespraak deelde hij mee dat Ton Goedemoed vanwege zijn inzet voor Argon naast zijn al vele jaren durende bijdrage aan de commissie Leefbaarheid van de bewoners van de Watertuin in relatie tot de inrichting van de Bovenlanden, zijn betrokkenheid bij de Vereniging Van Eigenaren van de Watertuin en zijn inzet voor het IVN als gediplomeerd natuurgids benoemd is tot Lid in de Orde van Oranje Nassau.

In zijn dankwoord kwam Ton tot de conclusie dat deze onverwachte eer mede te danken was aan de inzet van zijn medebestuursleden, die hij dankte voor hun steun. De vele aanwezigen op de vergadering hadden een groot applaus over voor de nieuwe lintjesdrager.