Geslaagde eerste editie Final League

11 juni, 2023

De KNVB en ING introduceren iets nieuws: Final League. Een spannend en gezellig slottoernooi voor alle voetballende meiden in de MO13, MO15, MO17 en MO20-competitie. SV Argon was zaterdag 10 juni toernooilocatie voor de allereerste editie voor de MO13 van deze Final League.

Op zaterdag speelden in totaal zo'n 45.000 meiden de Final League bij verenigingen door het hele land. Zes MO13 teams uit de regio bezochten SV Argon voor hun Final League. Een zonovergoten dag met veel gezelligheid en spannende en sportieve wedstrijden. SV Argon maakte er een echte topdag van, met als klap op de vuurpijl ook nog de eerste plaats voor Argon MO13-1. In de spannende finale tegen OSM ’75 MO13-1 (waarbij de teams als echte profs onder mooie opzwepende opkomstmuziek van het eerste elftal het hoofdveld betraden) wist Argon een zwaar bevochten overwinning naar zich toe te trekken. Na de prijsuitreiking werd de brandslang open gezet en kon iedereen op deze warme dag even lekker afkoelen en daarna weer tevreden naar huis (of strand) vertrekken!

Waarom een Final League?
De competitieopzet voor meiden onder 13 tot en met onder 20 is vanaf dit seizoen gewijzigd. Er wordt gespeeld in vier fasen, waarbij de laatste een afsluitend toernooi is: de 'Final League'. Omdat iedere speelster een podium verdient om te laten zien en doen wat zij kan! Met de Final League bieden KNVB en ING voetbalmeiden dit podium. Op 10 juni 2023 vond de eerste editie van de Final League plaats en SV Argon mocht deze dus organiseren voor de MO13.

Lijkt het je leuk om als meisje ook bij Argon te voetballen, neem dan contact op met Niels van Yperen (Coördinator Meiden SV Argon) op coordinatormeiden@svargon.nl of op 06-51623014