Het nieuwe veldvoetbalseizoen

27 juni, 2023

Het seizoen 2022-2023 ligt achter ons, we maken ons als vereniging op voor het eerste volle seizoen onder leiding van het nieuw aangetreden bestuur. Hoe gaan we dat nieuwe seizoen tegemoet treden?

Dat doen we in ieder geval met acht seniorenteams, vier teams Onder 23, drie teams 35+ op vrijdagavond, twaalf teams in de jeugd boven- en middenbouw en zeventien teams in de onderbouw (drie daarvan zijn meisjesteams) die allemaal zijn ingeschreven als bondsteam bij de KNVB.

Bij deze teams zijn er natuurlijk trainers aangesteld, al worden er bij enige jeugdteams nog gezocht. Bij de seniorenselectie staat Aart Jan van Boksel voor de groep, bij de selectie van het tweede Adrie Leijgraaff, Onder 23-1 heeft Gerard Aafjes boven zich en Onder 23-2 Teun Gortenmulder.

Bij de diverse jeugdteams is de invulling van trainers dan wel teammanagers (het nieuwe woord voor leiders) als volgt:
Bovenbouw:
JO9-4 nog niet bekend,
JO8-1 Wouter Winters en Dennis Stevens,
JO8-2 nog niet bekend.

Op woensdagmiddag zal de training vanaf 14:30 uur weer verzorgd worden door de groep onder leiding van Arie van der Laan terwijl de training van de mini’s ook weer verzorgd zal worden door Ernst Visser, geassisteerd door enkele oudere jeugdleden.

De keepers zullen bij de senioren de fijne kneepjes bijgebracht worden door Dani Koster, bij de jeugd zijn Hein Bakker en Jayno Haspels de trainers die zich met de sluitposten van de verdediging bezig gaan houden.

Zoals u ziet zijn er nog een paar posities niet bezet, mocht u interesse hebben aarzel dan niet om dat te laten weten aan de coördinator van de betreffende leeftijdsgroep. De coördinatoren zullen zeker contact opnemen met de ouders van de betreffende teams om zo snel mogelijk tot een invulling te komen, maar u kunt ze natuurlijk voor zijn door u nu al bij hen te melden!

Wat betreft de aanvangstijden zijn er wel wijzigingen doorgevoerd. Zo zullen de jongste groepen voortaan om kwart voor negen gaan beginnen aan hun wedstrijden terwijl de wedstrijden van 11:45 uur doorgeschoven worden naar 12.00 uur. Dat half uurtje wat dit oplevert geeft net even wat meer ruimte om de velden 1 en 3 in te zetten zodat het schema eenvoudiger is te maken.

De seniorenselectie zal op 5 augustus gaan beginnen met de voorbereiding op het seizoen, de rest zal daar in de loop van de maand augustus volgen waarna in het eerste weekend van september een aanvang gemaakt zal worden aan de bekerwedstrijden door de senioren en de eerste fase van het jeugdvoetbal.

De website zal zo spoedig mogelijk aangepast gaan worden qua teampagina’s en info daarop, daarvoor zal eerst SportLink overgeschakeld moeten zijn naar het nieuwe seizoen. Het zou erg leuk zijn als de teams volgend seizoen allemaal mee werken aan een goede uitstraling door minimaal een teamfoto aan te reiken, terwijl ook kleine verslagen het allemaal veel leuker en leesbaarder maken.

Geniet tot augustus van de welverdiende vakantie, hopelijk kunnen we iedereen weer fit begroeten bij de start van het nieuwe sportjaar!