Vooruitblik

06 september, 2024

Het is zo ver, ook de jeugd gaat zaterdag beginnen aan het seizoen 2024-2025! Bekervoetbal in fase 1, een mooi begin waarin we kunnen gaan kijken hoe onze talenten zich verhouden tot hun tegenstanders. Met de indeling via Teamindex heeft de KNVB hopelijk gelijkwaardige competities ingedeeld, we zullen het snel gewaar worden.

Voorlopig spelen de jongste teams die op kwart velden uitkomen nog op de velden 1 en 3 zoals we dat gewend waren en u kunt daar dit seizoen vanaf 8:30 uur terecht want dan is de start voorzien van de eerste serie wedstrijden op ons complex. Vijf teams starten met een thuiswedstrijd, er is dus keuze om te gaan kijken, kijk in het programma en maak uw keuze. Omdat er nog geen enkel idee is over hoe de verhoudingen zijn kunnen we deze eerste speeldag moeilijk iets aanraden behalve dan dat ieder team blij zal zijn met aanmoedigingen die op de juiste wijze ten gehore worden gebracht. Ook hier geldt de nieuwe aangescherpte richtlijn van de KNVB aangaande reacties richting de scheidsrechter dan wel spelbegeleider, we hopen van ganser harte dat al de bij onze vereniging betrokken spelers, trainers, teammanagers, ouders en andere mensen met interesse in het o zo leuke spelletje er aan mee zullen werken om het binnen en buiten de lijnen ook echt leuk te houden, op alle niveaus van onze club.

Dan gaan we naar de teams die vorige week al begonnen zijn en waar een eerste resultaat genoteerd is. O23-5 ging bij het debuut in een doelpuntrijke wedstrijd net onderuit, mogelijk kan thuis tegen het ook verliezende Maarssen O23-2 het eerste resultaat behaald worden. O23-4 begon met goede winst en gaat bij Overbos O23-2 voor een herhaling van dat resultaat, O23-3 staat nog met lege handen en krijgt Victoria O23-1 op bezoek dat al punten in de tas heeft, aanhaken is de opdracht dus. O23-2 kon een voorsprong niet over de streep brengen, een puntendeling viel toch wat tegen dus moet op bezoek bij Victoria O23-2 gewonnen worden om mee te blijven doen om de eerste plek. O23-1 startte vorige week al aan de najaarscompetitie en moest ervaren dat Hillegom net even wat sterker was, al viel de beslissing pas in de laatste minuut van de wedstrijd. Zaterdag moeten ze wederom uit voetballen, nu gaat de reis naar Heemstede waar HBC O23-1 als gastheer op zal treden, Die ploeg is begonnen met een doelpuntloos gelijkspel, wie weet is er een mogelijkheid om daar het eerste punt bij te schrijven.

Het 6e heeft midweeks bij Buitenveldert gespeeld en gaat nu naar UNO 2 dat nog niet in actie is gekomen, het 5e krijgt op een vroeg tijdstip Wasmeer 2 op visite vanwege festiviteiten bij de gasten, mogelijk kan daar zege nummer twee genoteerd worden, het 4e gaat bij SCW 2 proberen ook de tweede wedstrijd in winst om te zetten en het 3e is uit de startblokken gevlogen met een dikke winst en ontvangt nu Hertha 2 aan de Hoofdweg, ook zij wonnen dus het is meteen een kraker én een derby, dat maakt de zaterdagmiddag pas echt leuk!

Het tweede elftal heeft gezien de score met enige moeite de eerste winst in De Kwakel weten te behalen, nu komt NiTA 2 naar Mijdrecht. Midweeks verloor deze ploeg van CSW 3 dus winst voor onze reserves betekent dat de ploeg uit Nieuwer Ter Aa uitgeschakeld is, dat lijkt ons een mooi doel om na te streven

Het eerste heeft ondanks de nodige afwezigen (what’s new?, zou je kunnen zeggen) de openingswedstrijd tegen De Foresters nipt weten te winnen. Een fraai doelpunt vlak voor tijd was de beloning voor een sterke slotfase waarin de nodige kansen werden afgedwongen, altijd een lekkere start. De reis gaat nu naar Egmond-Binnen waar VV Egmond op sportpark Hogedijk actief is. Voor de nostalgie liefhebbers: een club die nog op natuurgras speelt, komt niet zo vaak meer voor. De thuisploeg komt normaal uit in de zondagcompetitie en wist de eerste wedstrijd (de derby bij HSV in Heiloo) na een snelle 2-0 achterstand toch nog om te buigen in een 2-3 zege, er zal vast het nodige karakter in de ploeg zitten. Het is dus een ontmoeting tussen twee ploegen met de volle buit op zak, winst betekent dus eigenlijk plaatsing voor de volgende ronde omdat de nummers 1 en 2 in deze poule door mogen. We zijn benieuwd of een van de twee ploegen in staat zal zijn om dat voor elkaar te krijgen terwijl we ook weer eens kunnen beoordelen of er veel verschil is tussen zaterdag- en zondagploegen.

Mocht u zin hebben in een strandwandeling met daarna een potje voetbal, dan kan dat want de aftrap is om 17:00 uur.