Eerste doelpunten, eerste zege

19 augustus, 2023

Wedstrijd nummer drie in de voorbereiding bracht een tegenstander van minder kracht dan in de voorgaande twee, Loosdrecht komt dit seizoen uit in de 3e klasse en dat scheelt dus nogal ten opzichte van de Vierde Divisie.

Het was dan ook niet onlogisch dat het spelbeeld anders was dan tot nu toe, in de eerste helft was het toch voornamelijk Argon dat bepaalde en na een kwartietje spelen werd dat in de score uitgedrukt toen Max Oliemans uit een hoekschop raak wist te koppen. Tot aan de rust bleef dat zo, de drukkende warmte zorgde er voor dat het tempo niet hoog genoeg was om tot meer treffers te komen.

Na rust uiteraard wat wissels en een slordig begin, want een verkeerde inspeelpass na ruim 50 minuten zorgde er voor dat de Loosdrechtse spits vrij voor doel kwam te staan en dat presentje werd uitgepakt, 1-1. In deel twee kwam de souplesse niet meteen weer terug in het spel en het duurde tot aan de slotfase eer het klassenverschil in de score kon worden uitgedrukt. Wel na twee heel goedlopende aanvallen: Tim Waning scoorde na een kapbeweging met een beheerste schuiver in de verste hoek, Niels de Vries was het eindpunt bij een fraaie voorzet en mikte precies langs de eerste paal voor de 3-1 eindstand.

Dinsdag de volgende oefenwedstrijd, Hoofddorp komt naar Mijdrecht waar om 20:30 uur afgetrapt zal worden.

Fotoalbum: klik hier