Volgende oefenpot: nipt verlies

23 augustus, 2023

In de vierde oefenwedstrijd kwam Hoofddorp, dat net als Argon in de 1e klasse uitkomt, naar Mijdrecht.

Het werd een interessante krachtmeting, waarin de gasten in deel een wat beter uit de voeten kwamen dan de gastheren. Toch kwam na een klein kwartier de Mijdrechtse voorsprong tot stand toen goed storend werk van Tim Waning tot balverlies en een daarop volgende overtreding leidde, waarna de bal op de stip ging en door Justin Schouten binnen werd geschoten. Rond het half uur kwamen de gasten twee keer goed door en dat leidde tot twee treffers: eerst wist de linksbuiten door de defensie te glippen en verdween de bal in de lange hoek net achter de paal in het zijnet, enkele minuten later werd vanaf de rand van het strafschopgebied uitgehaald en verdween de bal via de binnenkant van de paal in het doel. Tim Waning probeerde vlak voor rust op eenzelfde wijze tot scoren te komen, maar zijn inzet kwam via die binnenkant van de paal helaas weer het veld in.

Na de doelwisseling werd er door Argon wat meer druk gegeven en dat leidde er toe, dat er nu duidelijk meer gevaar ontstond voor het Hoofddorpse doel. Tot treffers kwam het echter niet, de doelman wist enkele malen goed te redden en toen hij uit een hoekschop met een fraaie kopbal kansloos werd gelaten, werd de goal wegens een ergens begane overtreding niet geteld. Het werd in die tweede helft langzaamaan een beetje een echte strijd met her en der wat irritatie en reacties alsof het inderdaad al om de punten ging, maar we zullen maar zeggen dat iedereen nog een beetje het juiste ritme zoekt om tot een goede prestatie te kunnen komen. Al met al wel een wedstrijd waarin weer wat meer dingen duidelijk geworden zijn.

Zaterdag de volgende test als UVS uit Leiden zich meldt aan de Hoofdweg.

Fotoalbum: klik hier.