Nipte bekerwinst voor Argon in derby bij CSW

02 september, 2023

De eerste poulewedstrijd voor de beker is door Argon nipt gewonnen, het duurde tot diep in de toegevoegde tijd eer er werd gescoord door de bezoekers. De eerste helft was het gastheer CSW dat mogelijkheden kreeg om op voorsprong te komen. In het vervolg had Argon meer grip op de wedstrijd, echter het duurde toch tot diep in blessuretijd eer het verlossende doelpunt viel, een fraaie kopbal toverde de 0-1 op scorebord.

Rommelig
Het begin was voor de thuisploeg, vooral de eerste twintig minuten had CSW mogelijkheden om de score te openen, al na drie minuten kreeg de thuisploeg een reuze kans maar Argon doelman Juran Doezeman ranselde de bal uit de benedenhoek. Ook ging bij een scrimmage de bal via de lat en een speler op de doellijn uiteindelijk over de achterlijn wat alleen een hoekschop opleverde voor CSW. Argon kon daar alleen maar twee doelpogingen tegenover zetten. Wouter Winters knalde naast na een hoekschop en ook een poging van Max Oliemans ging naast de voor Argon verkeerde kant van de paal. Even later kon doelman Rahim Gök nog net op tijd ingrijpen toen Max Oliemans op het CSW doel afstormde. Daarna weinig echte mogelijkheden of gevaarlijke situaties.

Vervolg
In het vervolg van de wedstrijd herpakte Argon zich enigszins maar beide ploegen kwamen niet echt tot echte goede mogelijkheden. Pas toen coach Aart Jan van Boksel met nog een half uur te gaan ging wisselen en verse krachten ging inzetten kreeg Argon meer mogelijkheden. Eerst werden Raoul van Wijk en Bas Schaefers ingezet en konden Wouter Winters en Sven Beek gaan douchen. Met nog een kwartier te gaan konden Stan van Scheppingen en Lars van Wees ook op de bank plaats nemen, Erkelly de Sa en Siep Keulemans maakten hun opwachting. Vooral De Sa liet zich de laatste minuten gelden, na lang blessureleed verraste hij de toeschouwers met een paar leuke acties. Eerst ging hij lang door op rechts maar stuitte hij op de CSW doelman, ook Tim Waning ondervond dat Gök een betrouwbare sluitpost is. Max Oliemans kwam ook in een schietpositie maar raakte de bal verkeerd waardoor hij hoog over het doel schoot. Argon bleef gevaarlijk, De Sa ging er nu op links vandoor gaf geen pass maar verkoos een schot maar Rahim Gök bleef kalm en greep opnieuw goed in. Bijna kwam CSW in minuut 89 op voorsprong maar Juran Doezeman had het geluk dat de kruising het schoot keerde. Diep in blessuretijd moest de goede doelman van CSW Rahim Gök toch buigen, De Sa passte van links helemaal naar rechts waar Tim Waning de bal op maat voorgaf, De Sa was inmiddels doorgelopen en kon snoeihard inkoppen 0-1. Vlak daarna floot de goed leidende scheidsrechter Nurettin Eren voor einde wedstrijd.

Een sensationele ontknoping waarbij de meeste toeschouwers al met een puntendeling rekening hadden gehouden.

Aanstaande zaterdag krijgt de poulefase een vervolg, Argon speelt om 14.30 thuis tegen FC Abcoude.

Fotoalbum: klik hier