Weer winst in slotfase

13 september, 2023

Het lijkt een trend in de laatste serie wedstrijden die ons eerste elftal speelt: in de slotfase slaat de ploeg telkens weer toe. Een positief einde aan een toch wat tegenvallende wedstrijd tegen EMM ’21, met name na rust was er weer een periode waarin het spel te slordig was en de tegenstander te eenvoudig de overhand wist te krijgen.

Daar was in de eerste helft geen sprake van, al was de eerste kans wel voor de gasten omdat Juran Doezeman bij de eerste de beste terugspeelbal nog niet de focus op de wedstrijd had, maar hij pareerde de door hem weggegeven kans zelf en voorkwam zo een vliegensvlugge achterstand. Daarna ontspon zich een wedstrijd waarin Argon de bovenhand had wat na ruim een kwartier onderschreven werd door de doeltreffende schuiver van Dylan Bergkamp na een goede aanval via de linkervleugel, 1-0. Deze stand bleef tot aan de rust ongewijzigd, al waren er zeker enkele mogelijkheden om de stand een beter aanzien te geven.

Na rust met een gewijzigde samenstelling op het middenveld werd het al snel gelijk omdat een overtreding net binnen de beruchte lijnen een strafschop opleverde die zuiver werd ingeschoten voor de 1-1. Of het mede door die treffer kwam zal niet meer duidelijk worden, maar het spel werd behoorlijk slordig en de gasten uit Roelofarendsveen kregen de kansen. In minuut 65 wist Juran Doezeman met twee snelle reacties achtereen een doelpunt te voorkomen, maar twee minuten later was ook hij kansloos na een vlotte combinatie waarbij de bal richting tweede paal werd geplaats en beheerst afgerond, 1-2.
Nog enkel wissels deden het beeld langzaam weer kantelen en de mentaliteit die in de achter ons liggende wedstrijden al zorgde voor late doelpunten kwam ook nu weer tevoorschijn. Twee strafschoppen binnen twee minuten (in minuut 85 voor het op de doellijn tegenhouden met de hand van een inzet en in minuut 87 voor het onderuithalen van Erkelly de Sa) werden door Max Oliemans omgezet in treffers, waarna Siep Keulemans in de laatste minuut nog een grote kans op doelpunt nummer vier liet liggen.

Qua score dus weer een positief resultaat, maar ook deze keer liet het spel in een deel van de wedstrijd nog genoeg te wensen over. Zaterdag de laatste “oefenwedstrijd” als FC Breukelen op bezoek komt in bekerwedstrijd nummer 3, een duel tussen twee ploegen die weten dat ze allebei door zijn naar de knock out fase. Zonder extra spanning kan dus met recht gesproken worden van een oefenduel, hopelijk komt de ploeg tot een resultaat dat vertrouwen geeft voor de start van de competitie volgende week.