Argon neemt de punten mee uit Lelystad

09 maart, 2024

In een sportieve wedstrijd, scheidsrechter Lucas Boelé hield de kaarten op zak, heeft Argon in Lelystad gewonnen van Batavia ‘90, thuis werd er indertijd met 0-1 verloren en nu kwam Argon in de eerste helft verdiend op een 0-2 voorsprong. In het vervolg consolideerde Argon de voorsprong en kwam het de tweede helft zonder schade door waardoor de ruststand tevens ook eindstand werd. Het was ook een opsteker voor de inmiddels herstelde coach Aart Jan van Boksel die voor het eerst na zijn medische ingreep weer op de bank plaats kon nemen.

Sterk begin
Argon begon sterk aan de wedstrijd, al in minuut één kreeg Max Oliemans een prima mogelijkheid vlak voor doel maar hij schoot naast. Batavia zette daar een hard schot tegenover maar dat zeilde over de lat. Aan Argon kant deed aanvoerder Justin Schouten een eerste poging maar keeper Quinten van de Graaf greep in. Na een kwartier produceerde Argon het eerste doelpunt, voorbereidend werk was er van Erkelly de Sa waarna een voorzet van Tygo Limburg via Sven Beek door Stan van Balgoijen werd afgerond, 0-1. Ook Sven Beek was dichtbij een doelpunt, na een leuke aanval schoot hij in maar de bal ging over. Een paar minuten voor rust knalde Stan van Balgoyen hard op de paal, van behoorlijke afstand zette Justin Schouten in de rebound de 0-2 op het bord. Daarna zagen we de eerste echte doelpoging van de gastheren, bepalende middenvelder Reduan Hammuchi schoot knap in maar Juran Doezeman ranselde de bal uit de lage hoek.

Onder druk
Argon koos de tweede helft voor consolideren en de voorsprong vasthouden. Uiteraard drong de thuisclub flink aan, vooral het eerste kwartier moest in de verdediging van Argon alles en iedereen aan de bak. Doelman Juran Doezeman moest met enkele spectaculaire ingrepen de bal uit het doel houden. Ook schoten van Yoram Zandvliet en ook weer Reduan Hammuchi werden door Doezeman gepareerd. Met nog een half uur op de klok werd Sven Beek vervangen door Jayden Zschuschen en Argon probeerde met uitvallen in aanvallend opzicht nog iets te forceren. Max Oliemans deed nog wel een poging maar hij werd op snelheid geklopt en op het laatste moment geblokt. Lars van Wees werd een kwartier voor tijd zijn vervanger. Ook Tim Waning mocht na een lange blessure weer z’n opwachting maken, hij verving Wouter Winters. De laatste doelpoging deze middag was voor Batavia, Reduan Hammuchi kreeg van dichtbij de kans op toch nog een doelpunt voor z’n inzet maar Doezeman stond weer in de weg. Derhalve een opsteker voor Argon, zaterdag komt Victoria uit Hilversum op bezoek.

Maar eerst nog dinsdag de bekerwedstrijd tegen WV-HEDW uit Amsterdam.