Bekerwinst voor Argon tegen De Foresters

31 augustus, 2024

De eerste wedstrijd in de poule tegen De Foresters heeft Argon met 1-0 gewonnen. In een boeiende wedstrijd met veel strijd besliste Argon in de laatste minuut de wedstrijd. De tegenstander uit Heilo bleek een goed voetballende ploeg maar kon toch echt het doel van Argon niet vinden. Argon dat in verband met blessures met een gelegenheidsaanval speelde kon pas in de slotfase de beslissende tik uitdelen.

Overwicht
De tegenstander had in de beginfase zeker aanvallende bedoelingen maar kreeg pas na een vrije trap een mogelijkheid maar die werd door de deze middag goed acterende defensie weggekopt. Pas halverwege de eerste helft zagen we de eerste aanvallende actie van de thuisploeg, Sherweny Felicia speelde zich over links vrij en haalde hard uit maar de bal ketste via onderkant lat weer terug in het veld. Ook een poging van Lars van Wees tien minuten later verdween aan de voor Argon verkeerde kant van de paal. Een minuut later zag Stan van Balgoijen zijn inzet in handen van keeper Ko de Vries belanden. Even daarna werd een schot van Teun Gortenmulder geblokt en in de rebound schoot Justin Schouten naast. De slotminuten voor rust waren voor De Foresters, een schot van Jens van der Fliers werd door doelman Tobias Ravelli van Argon uit de korte hoek gehaald en een aanvallend actie van aanvaller Ties de Boer ketste af op de boarding.

Veel wissels
De tweede helft veel wissels, Stan van Balgoijen bleef in de kleedkamer achter en werd vervangen door Sven Beek. Hoewel De Foresters duidelijk op zoek was naar een doelpunt was het toch Argon dat een paar mogelijkheden kreeg, Raoul van Wijk knalde hard in maar via de handen van keeper Ko de Vries leverde dat slechts een hoekschop op. Ook een poging van Denzel Sno even daarna pakte De Vries. Halverwege de tweede helft paste coach Jeroen de Zwaan weer een wissel toe, Tim Huisman nam de plaats in van Lars van Wees. Een vrije trap van rand zestien was een mooie gelegenheid voor Justin Schouten om de score te openen, echter doelman De Vries pakte de bal eenvoudig. Daarna weer een aantal wissels, Sherweny Felicia, Raoul van Wijk en Teun Gortenmulder mochten op de bank plaats nemen, Niels de Vries (kreeg na lang blessureleed weer speelminuten), Niek van Asten en Jeroen Houwing namen de opengevallen plaatsen in. Daarna volgde er een ‘Mijdrechts’ kwartiertje, Niels de Vries z‘n eerste doelpoging zeilde over de kruising, zijn vrije trap werd enkele minuten later een prooi voor de Forester keeper. Jeroen Houwing stuitte op de ver uitgelopen keeper en Yannick van Doorn zag zijn poging op het dak van het doel landen. In de slotfase probeerde Sven Beek het eerst nog met een laag schot waarbij de bal echter recht op de keeper af ging maar in minuut 90 revancheerde hij zich, op aangeven van Tim Huisman besliste hij de wedstrijd met een bijzonder fraaie kopbal: 1-0. Even daarna floot de goed leidende arbiter Mohamed Hibatullah voor het einde.

Het tweede
Ook het tweede ging op bekeravontuur naar De Kwakel waar het twee klasse lager spelende KDO 2 de tegenstander was. Na een 0-2 voorsprong kwam KDO middels een strafschop op 1-2. Het werd nog even spannend maar deze stand bleef na 90 minuten op het bord staan.

Fotoalbum Hans van Gelderen: klik hier