Verlies in beker voor Argon in Egmond

07 september, 2024

Argon is er niet in geslaagd vv Egmond in de tweede wedstrijd van de beker te verslaan. In de eerste helft had Argon duidelijk moeite had met de fellere tegenstander.

Al na vijf minuten moest Yannick van Doorn doelman Severio Zondag te hulp schieten door de bal van de doellijn te halen nadat een spelhervatting balverlies opleverde. Het was slechts uitstel want twee minuten later was het Daan Groot die op links z’n verdediger op snelheid passeerde en hard diagonaal doel trof 1-0. Even later ging Argon door het oog van de naald toen een vrije trap van Egmond over de kruising scheerde. Het was een fase waarin de tegenstander gemakkelijk voetbalde en de vrije man goed aanspeelde. Na een half uur viel dan ook de 2-0, bij een poging de bal te onderscheppen kwam de bal via een verdedigend been voor de voeten van Wesley Hof en die zei dankjewel door doelman Zondag te verschalken. Na een half uur zagen we een aanvallende actie van Argon, een voorzet van rechts werd door Raoul van Wijk ingekopt, echter doelman Levering maakte er een hoekschop van. De overigens goed leidende scheidsrechter Jongejan zag er echter een doeltrap in. Daarna werd Daan Groot namens de gastheren weer eens gevaarlijk, een kopbal van dichtbij werd een prooi voor doelman Zondag maar twee minuten later scoorde Groot wel door vanaf rechts na het eenvoudig passeren van twee verdedigers hard uit te halen 3-0. In de slotfase voor rust kopte gelegenheidsspits Teun Gortenmulder rakelings naast en moest Stan van Balgoijen geblesseerd afhaken na een botsing met doelman Levering. Op slag van rust kreeg Argon nog een vrije trap te nemen, de bal van rechts werd door Raoul van Wijk tegen het net gekopt 3-1.

In het vervolg gaf de thee van Egmond de spelers van Argon blijkbaar vleugels, er werd feller gespeeld met veel inzet, de eerste poging was van Tim Huisman maar de doelman van Egmond greep tijdig in. Daarna zagen we een leuke aanval van Egmond waarbij Argon goed wegkwam, Tay Tervoort schoot hard in en de bal ketste tegen de paal en Yannick van Doorn en werd uiteindelijk een hoekschop. Vervolgens ging een kopbal van Sven Beek naast en een vrije trap van Justin Schouten werd door Yannick van Doorn met het hoofd verlengd maar doelman Levering stond op de goede plaats. Vervolgens mochten Sherweny Felicia en Tim Huisman plaats maken voor Bas Schaefers en Jeroen Houwing. Na een poging van Denzel Sno waarbij de doelman niet mee wilde werken en een redding van doelman Zondag kwamen de laatste twintig minuten Niels de Vries en (na heel lang blessureleed) Bas Boelhouwer binnen de lijnen. Net als vorige week waren in de slotfase de beste mogelijkheden voor Argon. Een afstandsschot van Jeroen Houwing had een beter lot verdiend en een inzet van Niels de Vries leverde alleen een hoekschop op. In blessuretijd kopte Teun Gortenmulder de 3-2 binnen op aangeven van Sven Beek. Te laat om alsnog de aansluitingstreffer te produceren.

Zaterdag wedstrijd drie in het bekertoernooi, het nog puntloze HSV uit Heiloo komt naar Mijdrecht en Argon zal moeten winnen om verdere deelname aan het bekertoernooi mogelijk te maken.