Derde puntendeling voor Argon

12 oktober, 2024

Op bezoek bij Jonathan in Zeist heeft Argon voor de derde keer in vier wedstrijden genoegen moeten nemen met een puntendeling. In een wedstrijd die als een roller coaster heen en weer ging leek Argon in de eerste helft de eerste zege binnen kunnen te gaan halen, maar moest uiteindelijk blij zijn dat kort voor tijd de gelijkmaker nog op het bord kwam.

De op de wedstrijd afgekomen toeschouwers werden al binnen enkele minuten op een doelpunt getrakteerd. Veel te happig instappen in de verdediging van Argon gaf de thuisploeg de kans op een terug getrokken voorzet die door Knopper maar al te graag langs doelman Saverio Zondag werd geschoten voor de 1-0. Argon had even de tijd nodig om deze tegenvaller te verwerken maar kwam naarmate de wedstrijd vorderde steeds beter in het spel. Een fraaie combinatie leverde Justin Schouten een schietkans op, maar de inzet werd geblokt. Even later ontsnapte Sherweny Felicia over de linkerkant, maar zijn voorzet bleek net een ietsje te scherp om Quint Piris bij de tweede paal te kunnen bereiken. Maar in minuut 19 werd de stand gelijk getrokken, toen Justin Schouten met een fraaie steekpass Sherweny Felicia vrij voor doelman van den Hoek zette en met een schuiver tussen de benen van de doelwachter werd de 1-1 aangetekend. Na een klein half uur kwam Argon zelfs op voorsprong, toen rechtsback Denzel Sno door kon breken en met een prima voorzet het hoofd van Quint Piris vond, die de doelman kansloos liet, 1-2. En de Mijdrechtse vreugde werd nog groter toen balwinst van Piris na 36 minuten een breedtepass op Sven Beek opleverde, die vanaf de rand van het strafschopgebied via de binnenkant van de paal de derde treffer voor Argon aan liet tekenen, 1-3. Helaas was deze ruime voorsprong slechts een kort leven beschoren, want al twee minuten later mocht de Zeister rechtsback veel te vrij een voorzet lanceren, die bij de tweede paal door de inkomende Leijte hard werd binnen gekopt, 2-3 bij de rust.

De eerste kans na de doelwisseling was voor Quint Piris, maar na een goede voorzet van Sherweny Felicia mikte hij geheel vrij zijn kopbal over de dwarslat. In de minuten daarna nam de thuisploeg het heft meer in handen, mede omdat Argon vanwege diverse wissels zocht naar de juiste veldinvulling. Invaller Stan van Balgoijen probeerde met een goed afstandsschot de doelman te verrassen, maar van den Hoek wist de inzet te keren. Dat deed hij ook met de poging van Yannick van Doorn, die na een vrije trap vrij opdook bij de tweede paal, maar zijn schot had te weinig overtuiging om tot een treffer te worden gepromoveerd.
Met nog een minuut of elf op de klok gebeurde, waar de Mijdrechtse volgers voor vreesden. Nadat Saverio Zondag eerst met een schitterende reflex een van richting veranderde inzet tot hoekschop had verwerkt volgde daaruit een voorzet, die door van Soest hard werd ingekopt voor de 3-3. En twee minuten later werd het nog erger, toen een uiterste poging om een hoekschop te voorkomen wel succes had, maar de voorzet die daarna volgde werd door weer van Soest met een subtiele voetbeweging afgerond en zo stond de thuisploeg plots weer op voorsprong, 4-3.
Het pleit voor Argon dat het na deze tegenslag de koppies niet liet hangen, maar de aanval zocht om minimaal weer op gelijke hoogte te komen. Een kopbal van Stan van Balgoijen eindigde nog in de handen van de keeper, maar kort daarna ontstond uit een vrije trap een scrimmage in het Zeister strafschopgebied, waarna Tygo Limburg met een harde schuiver vanaf 20 meter de uiterste hoek vond en 4-4 liet aantekenen. De laatste kans was zelfs weer voor Argon toen Stan van Balgoijen over links doorbrak, maar zijn voorzet net voor de voeten van een inlopende medespeler zag worden weggewerkt.

Al met al waren de toeschouwers met 8 treffers de winnaar deze middag, beide ploegen zullen van het veld gestapt zijn met het idee dat er meer had ingezeten.

Zaterdag neemt Argon het op eigen veld op tegen De Meern.