Argon moeizaam naar verdiende driepunter

19 oktober, 2024

In de thuiswedstrijd tegen De Meern heeft Argon de eerste winst binnengehaald, de eerste helft morste Argon veel kansen waardoor de brilstand met rust op het scorebord stond. Met nog een half uur te gaan scoorde Argon de 1-0 en die stand bleef na een rommelige en slordige fase toch staan. Ondanks dat het een sportieve wedstrijd was zag de arbiter van dienst toch kans om zes gele kaarten te trekken.

Veel mogelijkheden
Al in minuut twee zagen we de eerste mogelijkheid voor Argon, Sven Beek passte op Raoul van Wijk maar zijn inzet was een prooi voor doelman Mats Heus. Daarna ontstonden er een paar hachelijke situaties voor het Argon doel, de bal schoot voorlangs een leeg doel en even daarna kon Argon met kunst en vliegwerk maar net een doelpunt voorkomen. Daarna had Sven Beek een mogelijkheid voor open doel maar hij schoot hard tegen Schaefers aan. Twee minuten later maakte Quint Piris een actie waardoor hij vrij voor doelman Heus kwam, zijn lage en harde schot werd door Heus met een katachtige beweging uit de benedenhoek getikt. Daarna zagen we de eerste poging van De Meern richting doel Argon, het was een vrije trap van Damkalis maar de inzet was te zacht om doelman Zondag te verrassen. Na een half uur spel greep doelman Mats Heus twee maal tijdig in voordat Piris de bal tegen het net kon tikken. Tot het rustsignaal kreeg Argon nog voldoende mogelijkheden om de stand op het scorebord te veranderen. Twee leuke aanvallende acties leverde alleen een hoekschop op en een omhaal van Sven Beek scheerde over de dwarsligger. Dat lot onderging ook een vrije trap van Raoul van wijk. Ook een kopbal van Yannick van Doorn na een hoekschop schoof voorlangs. Op slot kreeg De Meern nog een vrije trap, echter de bal draaide naast.

Rommelig
In de eerste fase na rust zagen we een paar aanvallende acties van Argon maar tot een schot op doel kwam het maar niet. Het was een fase waarin het spel er rommelig en slordig uitzag. Toch kwam, eigenlijk uit het niets, het naar later bleek enige doelpunt, een diepe pass vanuit de defensie van Jordy Zwaneveld bereikte Quint Piris die zich nu wel vrij speelde van zijn twee bewakers en verwoestend uithaalde, onhoudbaar voor Heus, 1-0. Daarna probeerde De Meern iets meer aanvallend te spelen, het duurde tot zo’n tien minuten voor het eindsignaal toen invaller Fischer zag dat zijn schot door Saverio Zondag uit de benedenhoek werd geplukt, even later pareerde de doelman een kopbal. In de slotminuten zagen we nog een sleurende Piris die twee pogingen deed, bij eerste greep Heus in en zijn laatste poging werd geblokt.

Daarmee was de eerste overwinning een feit in een competitie met weinig onderling krachtsverschil.

Volgende week is Argon vrij.

Foto album Hans van Gelderen