Verdiende overwinning Argon in openingswedstrijd

22 september, 2018

Argon heeft in de eerste wedstrijd in en tegen Huizen de punten mee naar Mijdrecht genomen. Het eerste kwartier en in de slotfase liet de thuisploeg van zich gelden maar over het algemeen speelde Huizen onzeker en behoudend. De 1-3 overwinning die na afloop op het bord stond was dan ook dik verdiend, wel moet gezegd worden dat de doelman van Huizen een ongelukkige middag had.

Onder druk
Het eerste kwartier, op de beginfase na, had Huizen een paar goede mogelijkheden om tot scoren te komen. De jonge Colin Veerkamp kreeg over rechts een pracht kans maar hij vergat af te drukken. Vervolgens kwam een verre uittrap van de Huizer doelman bij Quincy van Waveren maar Argondoelman Romero Antonioli kon de schade beperken. Drie minuten later opnieuw een aanval van Huizen, Colin Veerkamp gaf de bal aan Sebastian van Kammen en die testte Antonioli maar nu kon de bal in tweede instantie toch onschadelijk gemaakt worden.
Daarna kreeg Argon meer grip op de wedstrijd en kwamen er kansen, Epi Kraemer zette voor op Ilias Latif maar zijn inzet werd tot hoekschop verwerkt. De hoekschop van Lorenzo Zorn werd uit doelmond gekopt en kon er weer opnieuw worden genomen, nu van de andere kant. Deze werd in eerste instantie afgeslagen maar daarna weer voor het doel gebracht waar Ilias Latif kon scoren 0-1. Er volgde toen een rommelige fase waarin Huizen zeer voorzichtig speelde en er maar weinig lukte in aanvallend opzicht. Een schot van Romario Aroma werd door de keeper gepakt en een vrije trap voor Argon werd naast geschoten. Ook miste Latif een goede gelegenheid op aangeven Epi Kraemer. Er tussendoor mocht Van Kammen nog aanleggen middels een vrije trap, echter Antonioli stond op de goede plaats. Vijf minuten voor rust scoorde Argon de 0-2, een hoekschop van Lorenzo Zorn kwam laag bij de eerste paal terecht, doelman Rinaldo O’Neil leek de bal te pakken maar Ilias Latif verraste vriend en vijand door de bal toch tegen het net te tikken 0-2. Op slag van rust probeerde Dennis Filippo het nog een keer maar zijn schot ging naast.

Snel op slot
Huizen kwam wel gemotiveerder uit de kleedkamer en probeerde de bakens te verzetten, Quincy van Waveren kreeg twee maal de gelegenheid, zijn eerste schot werd een prooi voor de Argon sluitpost Romero Antonioli en enkele minuten later ging zijn schot over de kruising. Een vrije trap tien minuten na rust voor Argon van zo’n 25 meter werd door Rachad Madi ingeschoten, hij kreeg daarna wel alle medewerking van doelman Rinaldo O’Neil die de bal uit zijn handen liet vallen: 0-3. Daarna viel de wedstrijd eigenlijk wel op slot, Ian Refos zijn inzet pakte de keeper en Zakaria schoot namens Huizen voorlangs. Ook Romero Antonioli greep in de slotfase twee maal goed in. Echter op de vrije trap die Huizen kreeg in minuut 90 had hij geen verweer. Vanaf 18 meter schoot Sebastian van Kammen de bal in de voor Argon rechter benedenhoek, eindstand 1-3.

Zaterdag speelt Argon thuis tegen WV-HEDW uit Amsterdam, aanvang 14.30 uur.