Argon definitief verder in Districtsbeker

19 september, 2018

Woensdagavond is het restant uitgespeeld (43 minuten) van de stilgelegde bekerwedstrijd tegen Legmeervogels dit vanwege een ernstige armblessure van Argonspits Patrick Lokken.

Het werd nu een tamelijk eenzijdige tweede helft waarin de eerder verkregen 1-0 voorsprong niet in gevaar kwam en Argon de bovenliggende partij was. De echte scherpte ontbrak deze avond, Argon kreeg nogal wat mogelijkheden en was tamelijk slordig in afwerking.

In de beginfase zagen een laag schot van Romario Aroma dat gekeerd werd door Legmeervogels doelman Patrick Brouwer die met zijn routine de club uit Uithoorn lang in de wedstrijd hield. Na een kwartier was er even druk van  Legmeervogels na een hoekschop waarna de bal lang in Argonstrafschopgebied bleef hangen. Daarna zagen we Lorenzo Zorn na een goede combinatie over schieten. Met nog een kwartier op de klok kreeg Argon meer mogelijkheden, een schot van Epi Kraemer werd door doelman Patrick Brouwer gepareerd en in de rebound stuitte Rachad Madi weer op Brouwer. Even later miste Ian Refos op aangeven Kraemer voor open doel.
Met Tim Steij en Bas Boelhouwer voor Rachad Madi en Yannick van Doorn ging Argon de slotfase in. Nadat Dennis Filippo zijn inzet uit het doel zag draaien en Revellionilo Slijters doelman Brouwer te hulp schoot op de doellijn was even later een actie over rechts van Kraemer die succes had, nu kreeg hij een beetje hulp van Slijters 2-0. Even later bepaalde Tim Steij met een laag schot de eindstand 3-0.

De eindstand in de poule is nu:
Argon  3-7
TAVV   3-6