Week van de scheidsrechter

04 oktober, 2018

Iedereen die wel eens op een voetbalveld heeft rondgelopen weet, dat het spelletje alleen maar gespeeld kan worden als die ene onmisbare schakel er is: de scheidsrechter! Iedere week zijn er weer vele duizenden nodig om alle wedstrijden in Nederland door te kunnen laten gaan, in het kleinere verband van onze eigen vereniging zitten we toch gauw al op een twintigtal per zaterdag. En iedereen die regelmatig langs of op een veld staat, weet ook dat deze vrijwilliger nogal eens wat aan moet horen als zijn beslissingen niet worden gewaardeerd. Maar gelukkig gaat het bij het allergrootste deel van de wedstrijden zoals het hoort en daarom zijn die vrijwilligers ieder weekend weer genegen om door te gaan met hun hobby of toch maar eens een keer bij te springen.

Om voor deze inspanning dank te zeggen organiseert de KNVB ieder seizoen een week van de scheidsrechter. We kennen in Nederland de gewoonte om bijzondere mensen te danken op een speciale dag zoals Moederdag, Vaderdag, Secretaressedag en dergelijke, maar voor de scheidsrechter wordt een hele WEEK geregeld, kunt u nagaan hoe belangrijk deze mensen zijn.
De week van de scheidsrechter is dit keer van 6 tot en met 14 oktober, dus de komende twee weekenden heeft u allen een mooie gelegenheid om de man of vrouw in het zwart (of welke kleur dan ook) te laten merken dat u het waardeert, dat ze de leiding van de wedstrijd in handen willen nemen. Een mooie taak voor de leider of aanvoerder van het team, dunkt ons.

Daarnaast zal de club uiteraard ook op ons eigen niveau aandacht besteden aan deze onmisbare vrijwilligers!