Invulling van kantinedienst

02 oktober, 2018

Vrijwilliger zijn is niet vrijblijvend, er wordt op je gerekend binnen de club. Samen met de verplichte kantinediensten van de ouders van de jeugdelftallen en de spelers van de hogere elftallen moeten de vaste medewerkers ervoor zorgen dat alles op rolletjes loopt. Echter sommige mensen van de verplichte kantinediensten nemen het niet zo nauw en denken dat omdat zij het “vrijwillig” doen, zij alles kunnen maken achter de bar of gewoon niet op komen dagen.

Er zijn namelijk ook regels als je achter de bar staat, zo wordt er bijvoorbeeld geen alcohol gedronken zolang je achter de bar staat en moet er zorg voor gedragen worden dat de koelingen aangevuld worden. Als je geen dienst draait, heb je niets te zoeken achter de bar/muziek. Geen tassen wegzetten, jassen ophangen, telefoons opladen en muziek draaien. Als er iets is kan dit gevraagd worden aan degene die op dat moment achter de bar staat. Het is jammer dat dit door sommigen niet gerespecteerd wordt, want ook de vaste medewerkers staan er vrijwillig en staan er wel voor hen en niet voor zichzelf.

Het is ook zo dat als de vaste medewerkers het als vrijwilligers af laten weten, de kantine niet meer open kan zijn. Vrijwilligers zijn dun gezaaid en het valt niet mee om alle diensten weer vol te krijgen. Daarom hopen wij dat een ieder hierin zijn verantwoordelijkheid neemt, zowel de vrijwilliger als ook de mensen voor de verplichte kantinediensten.

Als iedereen hierin zijn steentje bijdraagt kunnen we op een gezellige manier door blijven gaan.