Het Argon G-toernooi werd een groots afscheid

27 augustus, 2018

Zaterdag 25 augustus organiseerde Argon zijn laatste Rabobank G-toernooi aangezien het G-team van Argon na bijna 25 jaar ophoudt te bestaan. Het G-team behoort sinds jaar en dag bij Argon waarmee de club en zijn hoofdsponsor de Rabobank zijn sociale en maatschappelijke visie bevestigt. Door een teruglopende animo hebben wij met pijn in het hart moeten besluiten een punt te zetten achter het G-voetbal.

Het toernooi markeert een mooi einde van dit tijdperk. Dankzij de tomeloze inzet van vele vrijwilligers waar onder de begeleiders, scheidsrechters, coaches, verzorgers, EHBO en niet te vergeten Peter-Paul Wienk die het toernooi organiseerde, werd het evenement een daverende succes. Er hadden zich 11 verenigingen ingeschreven met over de 100 enthousiaste spelers die allemaal voor de winst gingen zonder enig wangedrag met respect voor elkaar en de leiding. Het was een onverdeeld genoegen om al die stralende gezichten waar het plezier van af droop op de diverse velden bezig te zien.

Na het doorlopen van de diverse poules werd de finale in de middag gespeeld tussen Batavia en Argon. Na een zenuwslopende wedstrijd was de stand 2-2 en moesten er strafschoppen genomen worden die na een gelijk opgaande score uiteindelijk in het voordeel van Batavia werd beslist.

Uit handen van onze wethouder de heer Rein Kroon werden de begeerde beker en bloemen aan de kampioen uitgereikt en een herinneringsbeker aan elk team. Bij de afscheidswoorden werden de sponsoren bedankt voor hun steun.

Onze dank gaat uit naar de Rabobank, Reurings Beheer, Hema, De Lijnkijkers, Tuincentrum de Huifkar, Jumbo Wilnis en Univé.

Namens het bestuur van SV Argon,

Ton Goedemoed