Sportdag Argon jeugd

22 mei, 2019

Zondag 19 mei jongsleden was het weer zover, de jaarlijks terugkerende sportdag, georganiseerd voor de JO8, JO9, JO10, JO11 en MO11.

Vanaf half 11 werden de kinderen verwacht op het sportpark om zich klaar te stomen voor een enerverende sportdag. De evenementen commissie had weer zijn best gedaan om diverse spelletjes uit te zetten, ook hadden zij de teams samengesteld: de JO8 en 9 gemixt en de JO10 en 11 gemixt, de meiden vonden het gezelliger om bij elkaar te blijven.

De teams werden ingedeeld als land bijv. Nederland, Duitsland, Engeland etc. Na instructie aan de spelbegeleiders te hebben gegeven over de diverse spelen en het scoreverloop werd om 11.00 uur het startschot gegeven. Er waren o.a. de volgende spelletjes uitgezet: puntenspel, doel schieten, zitvoetbal en nog meer.

Rond half 1 was er een  heerlijke lunch geregeld. Daarna werden de spelen weer hervat. Eind van de dag zijn alle punten bij elkaar opgeteld en bleken de winnaars bij JO8/9 team Duitsland (eerste foto) met 190 punten en bij JO10/11 Polen (tweede foto) met 200 punten.

Ter afsluiting werd er nog een hardloopwedstrijd gehouden voor alle deelnemers. Bij JO8/9 werd gewonnen door Lucas, 2e plaats Cayden,3e plaats Max.
Bij JO10/11 is gewonnen door Bjarne, 2e plaats Joep, 3e plaats Julien.

De organisatie kijk dan ook terug op een zeer mooie geslaagde dag. Onze dank gaat uit naar de EHBO Wilnis voor hun assistentie en naar de volgende sponsoren: Jumbo Veenbrink, Ladru Academy en AH aan de Leicester.