Keepersopleiding sv Argon al jaren aan de top

07 januari, 2020

Argon staat al jaren bekend om zijn goede jeugdopleiding, waarbij de O19-1 en O17-1 teams spelen op divisie niveau en spelers de kans krijgen om door te stromen naar het 1e elftal of zelfs een transfer maken naar een profclub. In de afgelopen jaren hebben met name veel jeugdkeepers de stap gemaakt naar een profclub of zijn ze toegevoegd aan ons 1e elftal (zie foto).

“De sleutel van ons keeperssucces is onze veilige leeromgeving waarbij we werken vanuit een visie”, stelt keeperstrainer Glenn Berkelaar, die nu voor het 6e seizoen onze hoofdkeeperstrainer is.
“In de afgelopen jaren heb ik van Argon de kans gekregen om bij de club een echte keeperscultuur te creëren. Er zijn veel keepers getransfereerd naar een profclub, neem bijvoorbeeld Mark Engel (FC Utrecht & Ajax), Kris van Rhijn (SC Heerenveen), Joel van der Wilt (FC Volendam) en Lars Jansen (Go Ahead Eagles), een van de beste keepers waar ik ooit mee heb gewerkt op amateurniveau".
Al deze jongens hebben deel uitgemaakt van onze jeugdelftallen en onder Glenn getraind. Ze komen allemaal dicht uit de buurt, iets wat Glenn ambieert, trainen met ‘eigen’ jongens!

Naast al deze mooie transfers hebben vele jeugdkeepers ons 1e elftal gehaald. Romero Antonioli is al meer dan 7 jaar 1e doelman bij Argon. Hij heeft de hele jeugdopleiding doorlopen en is al jaren een betrouwbare sluitpost. Ondanks het feit dat hij in de jeugd niet altijd de 1e doelman was, heeft hij keihard gewerkt en met succes!
Naast Romero (op de foto met muts) staan links Marijn van Wandelen en rechts Jordy Stam. Ook zij hebben net als Romero de jeugdopleiding van Argon doorlopen. Dat ze nu het 1e elftal hebben gehaald is goed voor de club en een teken dat keepers kunnen doorbreken bij Argon. Deze 3 doelmannen geven ook keeperstraining bij Keepersschool Berkelaar en proberen alle keepers elke zondag beter te maken.

De overige keepers op de foto zijn Dani Atanes (O19) en Sem van Steenis (O17). "De foto zegt eigenlijk alles, deze jongens trainen elke week mee met het 1e elftal. Ze hebben allebei de kwaliteit om de volgende stap te maken en trainen onder hoge weerstand mee. Dani geeft elke donderdagmiddag fantastische trainingen aan de allerjongste jeugdkeepers van Argon".

Hoofdtrainer Aart Jan van Boksel ziet de kwaliteiten en ontwikkeling bij de keepers; “Ongelooflijk om te zien dat we vanaf de O17 beschikken over 5 fantastische keepers. Dat komt bijna nergens voor, ik zie ze met de week groeien.”

En Glenn is trots op de keepersopleiding bij Argon en trots op wat hij bereikt met zijn keepersschool. "Ik ben de club daar enorm dankbaar voor, dankbaar dat ze mij de vrijheid hebben gegeven en geven om alle keepers maximaal te kunnen helpen met ontwikkelen. Zonder deze medewerking en samenwerking had Keepersschool Berkelaar ook niet bestaan. De keepersopleiding bij Argon een feest voor elke jeugdkeeper!!" Aldus Glenn Berkelaar