Aanrader? Spelregelwedstrijd van de KNVB

28 januari, 2020

In het licht van de vaak voorkomende reacties op beslissingen van de scheidsrechter tijdens een wedstrijd (bij zowel spelers als publiek) lijkt het een goede zaak om onderstaand initiatief van de KNVB onder de aandacht te brengen:

De Landelijke Commissie Spelregels (LCS, onderdeel van de COVS) organiseert dit voorjaar de jeugdspelregelwedstrijden voor district West I, in aanloop naar de Landelijke Finale Jeugdspelregels. Deze finale wordt gehouden op vrijdagavond 22 mei 2020 op de KNVB Campus in Zeist.

De KNVB juicht het initiatief van de jeugdspelregelwedstrijden toe, omdat dit de betrokkenheid en spelregelkennis van jeugdspelers en -scheidsrechters verhoogt bij je vereniging.
Daarnaast is het een mooie ervaring om, wanneer je de finale haalt, langs te komen op de prachtige KNVB Campus in de bossen van Zeist.

De jeugdspelregelwedstrijden worden in duo’s gespeeld door deelnemers tot 23 jaar (moeten lid zijn van de KNVB) en door middel van een digitaal antwoordsysteem.
Hierdoor wordt de wedstrijd een teambeleving, waarbij deelnemers in overleg tot de juiste antwoorden moeten komen. Vragen variëren van feitenkennis tot wedstrijdsituaties en worden in verschillende rondes gepresenteerd.

De voorrondes vinden eind april plaats op verschillende plaatsen in het district. Afhankelijk van de opgaves zorgen we voor locaties in de verschillende regio’s. Deelname is gratis en alle wedstrijden worden gespeeld op de vrijdagavond.
Ter voorbereiding op de wedstrijden stelt de LCS een pakket met oefenvragen ter beschikking, die je bij je aanmelding kunt aanvragen.

Aanmelden voor de voorrondes kan tot 31 maart 2020 via erwin.dam@knvb.nl, onder vermelding van je vereniging en namen van de deelnemers.