Indelingen deel 2

10 juli, 2020

Zoals eerder gemeld zijn een aantal van de indelingen voor het nieuwe seizoen bekend gemaakt. Het eerste is al vermeld, nu even een blik op de andere bekende zaken.

Bij het tweede valt op, dat zich drie ploegen hebben terug getrokken uit de reserve Hoofdklasse, te weten DOVO 2, IJsselmeervogels 2 en RODA ’46 2. Dit zo goed als zeker vanwege de start van de O23 competitie, waar ook Argon aan deelneemt. De opengevallen plekken worden ingenomen door De Merino’s 2, ZOB 2 en De Zuidvogels 2.

Opvallend bij de indeling van het derde elftal is de aanwezigheid van twee ploegen uit Woerden: VEP 2 en Woerden 2 kwamen vorig jaar uit in West 2 maar zijn nu dus opgeschoven richting het noorden in een afdeling waarin Amsterdamse ploegen worden gemengd met wat teams uit het westen van Utrecht.

Argon O23 gaat dus starten en doet dat in Divisie 1. Deze competitie wordt gespeeld in reeksen, bestaat in totaal uit 8 ploegen en er kan na een half jaar al gepromoveerd dan wel gedegradeerd worden in deze nieuwe opzet. De indeling was gezien de aanwezige ploegen op dit niveau wel zo ongeveer te verwachten: Argon, DEM (Beverwijk), DOVO, DVS ’33 Ermelo, FC Lisse, IJsselmeervogels, Quick ’20 (Oldenzaal) en RODA ’46 (Leusden).
Deze competitie is nieuw, wordt gezien als een verlengstuk van de opleiding van jeugdige spelers waardoor meer spelers kans zouden moeten maken om door te stromen naar het eerste elftal. Er zijn dus verenigingen (zie o.a. de indeling bij het tweede) die hun tweede elftal hierom niet meer bij de selectie betrekken, die keuze is door Argon niet gemaakt, mede omdat er geen problemen zijn voor wat betreft de kwalitatieve invulling van dit team.

Omdat de O23 dus in principe het hoogste team is in de opleiding zal JO19-1 komend seizoen niet uitkomen op Divisie niveau, maar in de Hoofdklasse. Deze indeling is als volgt: Amstelveen/Heemraad, Argon, FC Breukelen, CSW, DCG, DSOV, FC Aalsmeer, FC Amsterdam, Hoofddorp, Legmeervogels, Overbos en VVC. Een aantal interessante regioderby’s dus voor dit team.

Helemaal geen regiowedstrijd voor de nieuwe selectie van JO18-1, sterker nog, dit in Divisie 4 startende team zal met afstand de meeste kilometers gaan maken. Net als O23 spelen ze in reeksen, in de najaarsreeks is de indeling als volgt: Alexandria ’66 (Rotterdam), Argon, RJO Brabant United (Den Bosch), FC Eindhoven, Excelsior Maassluis, Go Ahead Eagles (Deventer), MVV (Maastricht) en RODA JC (Kerkrade). We mogen dit vast wel een pittige indeling noemen op niveau Divisie 4, we zijn uiterst benieuwd naar wat dit op gaat leveren.

De selectie van Onder 16 gaat uitkomen in de Hoofdklasse B: Argon, FC Breukelen, DESTO, Focus ’07, JSV Nieuwegein, Kampong,  Maarssen, De Meern, SCH ’44, UVV, VVIJ en ook hier een ploeg uit West 2, Woerden.

De selectie van Onder 14 gaat vaak richting kust, in de Hoofdklasse A zitten Alliance ’22, Argon, DIOS, DSK, DSS, FC Aalsmeer, Foreholte, Haarlem-Kennemerland, Hoofddorp, Legmeervogels, Noordwijk, Overbos, SJC en VVSB. Ook hier dus ploegen uit West 2 erbij, de grenzen blijken steeds meer te vervagen.

Dat komt ook naar voren bij JO13-1, in de Hoofdklasse D is ARC uit Alphen aan den Rijn een van de tegenstanders. De rest: DIOS, FC Aalsmeer, HBC, Hillegom, Hoofddorp, Kon. HFC, Legmeervogels, Pancratius, RCH en VVC.

De overige indelingen komen pas later uit de koker rollen en zullen zo spoedig als mogelijk via de teampagina’s te zien zijn.