Jubileum sportdag SV Argon

21 juni, 2021

Wat hebben wij hier naar uit gekeken afgelopen zaterdag ter gelegenheid van de te houden sportdag voor de jeugd tot en met 12 jaar.
Telkenmale werden de teugels van de pandemie maatregelen door de overheid aangehaald teneinde het virus te bestrijden. Na bijna een jaar van onthouding en beperking gaat het balletje weer rollen. Het is aan het improvisatievermogen en de betrokkenheid van onze vrijwilligers te danken dat de club in de moeilijke periode de boel draaiend wist te houden . Ter gelegenheid van het 50 jarig bestaan van de club werd bij wijze van de start van het jubileum jaar op 19 juni een sportdag georganiseerd. Een daarvoor speciaal ontworpen vlag werd onder luid gejuich van de meer dan 100 deelnemers in top gehesen. De evenementencommissie trok samen met de sponsorcommissie en de jubileumcommissie alles uit de kast om er een onvergetelijke dag van te maken. De hele selectie trad aan om de verschillende elementen te begeleiden. Vriendjes en vriendinnetjes (lid of geen lid van Argon) waren van harte uitgenodigd om er een totaal feest van te maken. Het bestuur van Argon dankt alle medewerkers aan dit festijn van harte en spreekt de wens uit dat de vervolg evenementen ter gelegenheid van het jubileum jaar op de zelfde plezierige manier zullen plaatsvinden.
Namens het bestuur van Argon
Ton Goedemoed
Voorzitter

Na de officiële opening, was het de hoogste tijd voor de sportdag. Vorig jaar moest deze sportdag helaas sneuvelen vanwege de corona perikelen, maar dit jaar kon hij gelukkig wel doorgaan. Vanwege deze jubileumeditie waren dit niet alleen de Argonautjes, die hun kunde op de diverse onderdelen mochten tonen, maar dit jaar mochten er ook vriendjes, vriendinnetjes, neefjes en nichtjes meekomen.
Bij elkaar 100 joelende kinderen werden naar het sportveld gebracht alwaar de selectiespelers van Argon 1 alle kinderen onder hun hoede namen en begeleidden langs de vele spelletjes. Op de stormbaan en de hindernisbaan na, stonden de overige spelletjes uiteraard weer in het teken van het voetballen. Zo was er weer het doelschieten waarbij in het juiste gat van het doel geschoten moest worden. Het puntenspel kwam ook weer terug waarbij het tempo van de bal belangrijk was. Dan was er nog het dribbelparcours, de ballenbak en het zitvoetbal. Natuurlijk waren de selectiespelers bereid om vaak nog even het goede voorbeeld te geven.
Hoewel de scores individueel werden genoteerd ging het uiteraard om de teamprestatie. Welk team zou aan het eind van de dag het beste presteren op de diverse onderdelen? Verdeeld over twee categorieën werd er tegen en met elkaar gestreden, en uiteindelijk kroonde Portugal zich bij de jongste categorie tot de terechte winnaar. Met maar liefst 285 punten was dit team de afgetekende winnaar. Bij de oudere jeugd was het spannender. Kroatië, Polen en België ontliepen elkaar nauwelijks. Uiteindelijk was er een gedeelde 2e plaats voor Polen en Kroatië. De Belgen gingen er derhalve vandoor met de eindoverwinning. Met 240 punten hadden ze er slecht 10 meer dan de hun directe rivalen en de vreugde was bij dit team dan ook groot.
Daarna was het de hoogste tijd voor een gloednieuw individueel onderdeel: Het buikschuiven. Leo Berg had een mooi stuk landbouwzeil ter beschikking gesteld wat met groene zeep en water tot een spiegelgladde glijbaan werd omgetoverd. Verdeeld over twee categorieën mochten alle kinderen onder toezicht oog van de selectiespelers hun glijkunsten vertonen. Uiteraard waren er ook spelers van het 1e elftal bereid om een duik over het gladde zeil te maken. Met een afstand van ruim 21 meter liet Jordi Zwaneveld zien dat hij deze techniek wel heel goed beheerste.
In de jongste categorie ging de strijd om het zilverwerk tussen Sabri, Kyan Hoffmans en Twan Brouwer. Laatstgenoemde gleed uiteindelijk het verste en mocht zich bij dit onderdeel tot winnaar kronen. Bij de oudere categorie was de strijd tussen toppers nog spannender. In de finale ontliepen de deelnemers elkaar slecht enkele tientallen centimeters, maar uiteindelijk bleef Jade Brouwer haar concurrenten Thomas Cornellissen en Senn Half nipt voor. Met maar liefst 15 meter en 60 centimeter gleed zij het verst van alle kinderen.
Uiteraard was er ook de nodig foerage gezorgd want de kinderen kregen meerdere malen een bekertje limonade. En vanuit Boni Supermarkten werd er een krat met vers fruit beschikbaar gesteld en Hoogvliet Supermarkten had een zakje chips voor de kinderen.
Tenslotte wil de organisatie alle kinderen, sponsoren, vrijwilligers en selectiespelers bedanken voor een hele mooie dag. Graag tot volgend jaar!

Namens de Evenementencommissie & Jubileumcommissie van SV Argon

Meer foto's, gemaakt door Hans van Gelderen en Jan Grootaert, zijn te vinden in het album op deze site