Onderzoek rookvrije sport

24 augustus, 2021

Onderstaand verzoek kwam binnen bij onze secretaris, we melden het aan u voor hen die interesse ehbben om deel te nemen:

Het Amsterdam UMC doet in samenwerking met Tilburg University en de Nederlandse Hartstichting grootschalig onderzoek naar rookbeleid op sportverenigingen in Nederland. Voor een nieuw onderzoek zijn wij benieuwd naar hoe de naleving van beleid er precies aan toe gaat op sportverenigingen en willen wij leden interviewen.

Wie kan er meedoen?

• We zoeken ongeveer 30 respondenten, vol = vol!
  • 2 leden per sportvereniging: een rokend lid en een niet-rokend lid
  • Type sportvereniging: korfbal, voetbal, hockey en tennis
  • Verenigingen die een rookbeleid hebben ingevoerd vóór 2020 en die open zijn (dus niet gesloten i.v.m. COVID-19)

Wanneer en hoe?

• De hele maand september worden interviews afgenomen
  • Online interview van max een uur

Wat levert het op?

• Een VVV bon van 35 euro
  • Je helpt de wetenschap
  • Je draagt bij aan een maatschappelijk vraagstuk
  • Het is leuk om mee te doen!

Wat nu?

• Nu al enthousiast? Stuur mij een email (met contactgegevens) als je wilt meedoen en ik zal dan een afspraak inplannen voor het interview, let op vol=vol
  • De komende twee weken zal ik contact proberen op te nemen om te vragen of je wilt deelnemen en om evt. een afspraak in te plannen

Mede namens het gehele onderzoeksteam