Zonnige start van Jubileumjaar SV Argon

08 september, 2021

Op zaterdag 4 september was het ouderwets gezellig druk op het sportpark van SV Argon in Mijdrecht. In juni 2021 bestond SV Argon officieel 50 jaar. In verband met de Corona maatregelen en het minimale aantal mensen wat was toegestaan is er destijds besloten om deze dag alleen te vieren met de jongste jeugd. Maar nu werd het dan ook echt tijd om dit mooie jubileum wat grootser te vieren. Waar eerder gedacht werd in onmogelijkheden bleek dan nu toch dat één en ander doorgang kon vinden onder duidelijke en streng gestelde covid-19 voorwaarden.

Om 17.00 uur begon het officiële gedeelte waar het bestuur een aantal genodigden voor had uitgenodigd. Burgemeester van De Ronde Venen Maarten Divendal en Jan-Christian Goudbeek van de KNVB waren naast de ereleden en leden van verdienste van de club onder de genodigden. Naast een mooi betoog van de huidige Argon voorzitter Ton Goedemoed spraken Maarten Divendal en Jan-Christian Goudbeek mooie woorden richting de club.

Om 18.45 uur stond de replay match van oud-Argon tegen oud-IJsselmeervogels op het programma. In 2007 wist Argon het algeheel Landskampioenschap voor Amateurs binnen te halen en dit was aanleiding de mannen van beide verenigingen aan te schrijven voor een heuse revanche. De uiterst sportieve wedstrijd eindigde deze editie in het voordeel van IJsselmeervogels met een eindstand van 1-2 via een van richting veranderde vrije trap in de slotseconden.

Na de wedstrijd was het nog tot middernacht gezellig druk en genoot iedereen zichtbaar van een ouderwets drankje en gezellig praatje op de voetbalclub.

De organisatie heeft dit jubileumjaar nog meer in petto en hoopt op een herhaling van deze succesvolle zonnige jubileumstart.

FOTO’S : Copyright Vincent Keizer / Hans van Gelderen